Saturday, July 21, 2012

Bermulanya Sebuah Perjuangan..

Assalamualaikum w.b.t

Buat sahabat yang masih sudi meluangkan masa di sini, MAAF dipinta kerna tak berkesempatan meng"update" blog yang tak seberapa ni. :) di harap anda masih sudi membacanya..



Alhamdulillah, hari ni telah masuk 1 Ramadhan 1433H. Ahlan wa sahlan ya Ramadhan! Sahur pagi tadi pun berjalan lancar semuanya, bersama family pak cik. Oh, Aku rindu mak, bapak, adik2 di kampung! :( Ya Allah, Kau sampaikan lah salam rindu ku pada mereka. Moga mereka berada dibawah lindunganMu. Ameen..


Ramadhan bulan yang mulia. Bulan yang penuh barakah. Bulan beribadah.. Berpuasa di siang hari, beribadah pada malamnya.. Aku berharap agar Ramadhan kali ini memberikan aku peluang untuk memperbaiki diri, meningkatkan taqwa kepadaNya. InsyaAllah. Moga puasa dan ibadah ku dapat menundukkan nafsu, meletihkan badan hingga tiada ruang untuk melakukan maksiat, moga diterima oleh-Nya. InsyaAllah..


Maka, dikesempatan ini, aku memohon kepada yang mengenali diri ku, ampunkanlah segala kesilapan dan kesalahan ku terhadap kalian, sama ada secara sengaja atau tidak. Moga ukhuwah yang dibina membawa kita ke jannah-Nya. :)


Ayuh, semarak kan Ramadhan! Perjuangan telah bermula.. :)




Wallahu'alam.



Masih perlu bimbingan dan didikan untuk mendekati-Nya..
Suaida

0 kata mereka: