Thursday, December 2, 2010

aku yg merindui cintaMu

salam.

pagi yang indah ini ku isi dengan berblog walking. banyak inspirasi and motivasi yang berguna buat diri ku yang lemah ini. yang dapat ku jadikan pendorong ke arah yang lebih baik.

alhamdulillah.
moga nur hidayah Allah akan terus menyinari kehidupanku.

dan aku terus membaca, sampai ketikanya aku singgah di blog umairzulkefli yang di suggestkan oleh sepupuku malam tadi. lalu mata ku tertumpu pada post perkongisan-cinta itu. sungguh. amat tersentuh hati ini tatkala membacanya.

selama hampir 6 bulan ini saya jadi tertanya-tanya,
"mengapa hati aku betul-betul tak keruan?"
ada sahaja yang tidak selesai.
ada sahaja yang tidak kena.
setelah diselesaika, muncul masalah baru.
itu tandanya punca masalah tidak diselesaikan

lalu semalam saya yakin saya telah jumpa punca permasalahannya.
ketiadaan cinta.
api cinta yang telah padam.
cinta tentu bukan sebarang cinta
cinta yang tertinggi.
cinta Ilahi.



selama ini ku sisihkan Dia. Dia yang mencintakan aku. yang menghidupkan perasaan kasih dan cinta dalam diri ku. tapi ku lupa. lupa pada cintaNya.
astaghfirullah al azim
ya Allah
moga Kau terus menghidupkan perasaan kasih dan cinta ku terhadap-Mu

meski rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintai Mu
dalam dada ku harap hanya
diriMu yang bertahta

kerana itu, ingatlah kamu kepada-Ku, nescaya Aku ingat (pula) kepadamu. (Al-Baqarah:152)

cintailah Allah.
dapat Allah dapat segalanya.

moga aku kan terus hidup dalam rahmat dan cinta-Mu, ya Allah.
insyaAllah.
wasalam.

1 kata mereka:

HaNa (^_^)v said...

betul tu sue... x leh nafikan fitrah manusia perlukan CINTA (yg kte maksdkn nie, cinta antara lelaki n perempuan). tp, terkadang kte lupa, bahawa kte sepatutnya mencintai yg MENCIPTAKAN CINTA terlebih dahulu bahkan melebihi segalanya sbl kte mencintai yg lain... kalu CINTA kte pd ALLAH kukuh, Insyaallah, akan lahirlah CINTA2 yg lain...maka, kadang2 Allah menguji kte dgn menghadirkan sesorng yg kte rasa dialah yg terbaik bagi kte... Lahirlah rasa CINTA antara lelaki dan perempuan... pernah x terfikir cam ni... kalu kte sayang kat kekasih, kte berusaha sedaya upaya menggembirakan dia, membahagiakan dia dan kadng kala, hampir keseluruhan waktu pun terfikirkan dia... tapi, pernah x kte terfikrkan utk lakukan perkara yg sama pada yg telah MENCIPTAKAN CINTA? emmm... ramai pula rupanya, ble dihadirkan seseorg dalam hidupnya, maka dia melupakan kpd yg MENCIPTAKAN CINTA. lalu, Allah tarik balik insan yg pernah DIA hadiahkan pada kte... sebab DIA SAYANGKAN kte... DIA TAK NAK kte lupakan DIA... jd, jgn pernah rasa sedih sb Allah nk bagi kte CINTA yg lebih baik dari itu...(^_^) "ingatlah, hanya dengan mengingati Allah hati akan tenteram" (ar- Ra'd : 28).... kalu ingat kekasih jer, tambah serabot kot... hahahaha... unless if ur lover is ur hubby...yg ni x pe (^_^)...kalu de silap kate, perbetulkan ek...